Magsjuka

Publicerad 2014-10-18 19:52:14 i Freya 1-2 år, Vardagen,

Hej! Nu var det ett tag sen igen....
I torsdags hämtade jag in Freya till oss klockan 5 på morgonen och hon somnade om, vilket hon aaaaldrig gör annars. Synd för henne då att jag helt plötsligt känner att jag måste kräkas en halvtimme senare och hinner precis upp med huvudet och spyr ner hela sängen. Jahapp. Både Jon och Freya blev tvärväckta och jag sprang ner och fortsatte kräkas och förstod på en gång att det var magsjuka.
 
Jag minns inte senast jag hade magsjuka men jag var liten i alla fall. Hela torsdagen gick ut på att kräkas kräkas kräkas och som tur var var mamma snäll och hämtade Freya efter lunch där hon fick vara till kvällen. Jon blev sämre och sämre han med och på eftermiddagen låg vi båda i feber och frös i en varsin soffa. Usch, satan vad jobbigt det var och jag är så glad att Freya fick åka iväg för vi hade inte orkat.
 
Igår vaknade vi upp och mådde rätt bra - SÅ skönt. Min jäkla hosta vill inte ge med sig men själva magsjukan verkar vara över och idag åkte vi till och med in på biblioteket och affären en sväng. Ja, 48 timmar efter sista spyan såklart.
 
Ikväll har vi hälsat på Freyas farmor och farfar och nu har stumpan precis somnat. Får hoppas på en bra natt för inatt krånglade hon igen. Men men, det blir nog bra....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela