Tidig morgon, tidig kväll

Publicerad 2014-03-12 19:26:34 i Freya 0-1 år, Vardagen,

04.55 imorse började Freya prata i spjälisen bredvid. Man vet direkt om det är mat och somna om hon vill eller om det är uppstigning och tyvärr var det uppstigning. Baaaaahhhhh...
 
Efter två gnälliga timmar somnade hon tillslut om och jag försökte göra detsamma utan att lyckas såklart. Klockan 8 såg jag hur hon drog undan spjälsängsskyddet och när hon fick syn på mig drog hon av världens leénde, ja, då är det inte svårt att glömma att man är trött och less :)
 
Efter lite lek och mat hoppade vi in i bilen och begav oss mot Järvsö där det vankades mamma- och bebislunch igen, denna gång hos Mathilda. Hon hade det verkligen superfint hemma och det var kul att alla kunde komma denna gång. Jag fick dock inte äta lunchen som bjöds men hade med mig egen matlåda och det gick ju det med. Bebisarna var leksugna och glada till en början och gnälliga på slutet, precis som vanligt ;)
 
När vi åkte hem höll Freya låda i baksätet halva vägen innan hon tillslut somnade. När vi kom hem la jag som vanligt över henne i sängen men då blev hon såklart jättepigg och efter ett par tappra försök att få henne att somna om fick jag tillslut ta upp henne. Ungen har sovit i max TVÅ timmar sen 5 imorse. Ni kan ju gissa vem som var sur och dödstrött klockan 6 ikväll.....lyckades i alla fall ha henne vaken till halv 7.
 
Nu har både jag och Jon hunnit med träning och middag och en kväll framför tv:n väntar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela