Ultraljud

Publicerad 2014-06-10 19:00:10 i Freya 0-1 år, Graviditeten, Vardagen,

Hej hopp!
Förkylningarna håller i sig trots att det är mycket bättre nu. Jon har dock gått och blivit snorig han med och Freyas näsa rinner som en kran men hon är i alla fall pigg. Själv gick jag upp och spydde halv 3 inatt, så ni vet alltså....
 
Igår var vi i alla fall till Hudik eftersom det var dags för mitt första besök hos Spec-MVC. Jag fick träffa hon som var ansvarig för förlossningen med Freya så det var lite kul, och hon sa mycket bra saker så jag gick därifrån nöjd. Något som var helt oväntat var även att hon erbjöd mig ett ultraljud direkt. Först tänkte jag "fan, nu luktar jag väl skunk där nere" men det visade sig att det var ett vanligt ultraljud. Jag fick ju göra ett par stycken när jag väntade Freya men aldrig var det så bra som detta. Man såg varenda del av bebisen i magen och det var så jäkla kul, jag bara låg och log där på britsen :) Bebben var jättelivlig och härjade runt med både armar och ben. Tänk att en 8-centimeters bebis kan synas så bra på ett ultaljud. Ja, kul som sagt :)
 
Idag har det varit finväder så vi begav oss till Folkparken där vi mötte upp några mammor och bebisar från föräldragruppen. Det blev några timmars prat och lek innan vi begav oss hemåt igen och Freya däckade innan jag ens hann fram till Coop-backen, haha. Sedan har vi bara varit hemma resten av dagen.
 
Nu har jag precis lagt stumpan och ska snart sätta på ett avsnitt av Orange is the new black. Wihoooo!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela