Förkyld

Publicerad 2014-02-20 16:36:47 i Freya 0-1 år, Vardagen,

Hej!
Att vara förkyld och samtidigt ta hand om en bebis är ingen höjdare. Jag tvättar händerna var och varannan minut för att Freya inte också ska bli sjuk. Sjuk mamma + sjuk bebis är ingenting som lockar just nu.
 
Imorse halv 4 vaknade jag av en babblande bebis i sängen bredvid. Trots att man är helt slut vid den tiden kan man inte låta bli att vakna upp med ett léende eftersom ungen pratar och inte skriker. Hon fick i alla fall en flaska mat och somnade om relativt fort, medans jag låg och vred på mig ett tag innan jag också somnade. Fem i 6 hör jag hur det stånkas och stönas och en häääärlig bajsodör sprider sig i rummet. Jahapp, ner, hämta vatten och byta bajsblöja. 6 på morgonen liksom...aaaaaah. Jag trodde aldrig hon skulle somna om sen men hon somnade faktiskt 07.20 och sov i en hel timme.
 
Idag har vi varit hos mamma och blivit omhändertagna. Mamma tog en promenix med Freya så jag fick åka och handla. Sedan köpte hon lyx-semlor (3 stycken för 102 spänn, haha) innan vi åkte hemåt igen. Nu sover stumpan och jag får väl som vanligt väcka henne om ett tag. 
 
Imorgon är det åter igen fredag, wiho.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela