Att sitta

Publicerad 2014-02-13 14:53:39 i Freya 0-1 år, Vardagen,

Hej på er!
Det som tränas mest på här hemma just nu är att sitta och jäklarns var tjejen blir stadigare och stadigare för varje dag som går. Idag satte jag henne på filten och hon satt hur länge som helst utan att trilla. Det blir ju betydligt roligare när hon kan sitta själv eftersom hon når leksakerna på ett helt annat sätt då :)
 
Idag har vi varit hos Kristin och Elsa igen och lekt. Eller ja, ungarna verkar inte digga varandra överdrivet mycket, haha. Så fort Freya tar ton blir Elsa jätteledsen/rädd och Freya bara fortsätter och fortsätter och fortsätter. Haha, stackars Elsa. Nog för att ungens röst är hög och kanske lite jobbig att lyssna på men ändå ;) Sötnosar var dom båda två i alla fall som satt och pysslade på med sitt. Ska bli kul längre fram när dom kanske leker MED varandra istället :)
 
När vi kom hem fick Freya prova lite blåbär för första gången. Jag måste dock mixa dom nästa gång, nu mosade jag bara bären, vilket gjorde att det blev en massa skalbitar och Freyan fick bara prova lite saft för att inte sätta i halsen. Till helgen ska jag nog dona på med lite barnmat :)
 
Nu ligger hon och sover och jag funderar på en kopp te!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela