Hela nätter

Publicerad 2014-08-02 11:56:07 i Freya 0-1 år, Vardagen,

Hej!
Ni kanske undrar hur det går för oss om nätterna nu? Vi har ju haft det riktigt tufft med Freya på nätterna sedan hon var 5 månader men äääntligen börjar det ge med sig och allt verkade liksom ordna till sig så fort hon hamnade i eget rum. 
 
Just nu ser det ut såhär typ:
Vid 19-tiden får hon en skål med gröt innan hon somnar mellan 19 och 20 någon gång, oftast 19.30. Sedan sover hon fram till mellan 22 och 00 någon gång då hon får en flaska välling och sedan somnar om på en gång. Sedan sover hon allra oftast oavbrutet (ibland vill hon ha hjälp att hitta nappen såklart!) fram till morgonen, vilket är mellan 5 och 7, oftast vid 6-tiden. Det är klart det vore skönt ifall hon kunde sova längre på morgnarna men att hon sover i princip hela nätter nu gör så jäkla mycket. Nu måste jag istället gå upp och kissa 115 gånger vissa nätter men det är ju den andra ungen som ställer till så det blivit så ;)
 
Jaja, nog med sömnprat. Eller ja.....
Idag var det min sista sovmorgon innan Jon börjar jobba igen. Semestern har gått så jäkla fort och då har han ju ändå haft fem veckor liksom. Det är tur att både mamma och Malle har semester i ett par veckor till så vi har något att göra. Finvädret ser ju ut att hålla i sig så...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela