Ensam

Publicerad 2013-09-03 15:23:48 i Freya 0-1 år, Vardagen,

Igår åkte Jon iväg till jobbet igen. Efter att ha varit med varandra dygnet runt de senaste veckorna var det rätt jobbigt att bli lämnad ensam med Freya. Nu måste man tänka sig för innan man ska gå på toaletten, maten ska förberedas och värmas på och smågrejer så som att hämta papper när Freya kräks eller vagga en stund i famnen medans den andra tvättar händer efter blöjbyte, det går liksom inte längre. Men men, man kommer väl in i detta med att vara ensam också. Jag är dock otroligt dålig på att äta eftersom jag prioriterar annat när Freya sover och när hon är vaken så hinner jag inte. Det är tur att det finns lite att ta av då i alla fall ;)
 
Just nu ligger i alla fall Freyisen bredvid mig i soffan och sover så sött. Jag passade precis på att springa ner och värma på några pizzabullar och självklart försöker jag hinka i mig vatten eftersom amningen gör så att man behöver extra av det. Gah vad jag längtar tills hon börjar äta riktig mat....
 
Freya måste för övrigt vara den enda bebisen i världen som inte tycker om att åka vagn. Efter matning och blöjbyte tänkte jag att vi skulle ta en sväng i vagnen för att hon skulle somna men nä, hon skrek HELA vägen. Stackarn, är det så hemskt att ligga ensam? Direkt när vi kom hem och jag tog upp henne somnade hon i min famn såklart, haha.
 
Nu väntar vi på att pappsen ska komma hem. Imorgon kommer Tove och Josefine på besök och på eftermiddagen väntar ett besök på BVC för att väga Freya. Ska bli spännande att se hur mycket hon gått upp! Det börjar bli lite frustrerande att alla kläder vi har är för stora så hon får gärna tjocka på sig nu ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela