Sovplatser

Publicerad 2013-10-01 10:16:32 i Freya 0-1 år, Vardagen,

God morgon!
Freya vet själv vart hon vill sova och får hon inte sova vart hon vill så somnar hon inte. På nätterna sover hon som sagt mellan mig och Jon i sängen. Det går hur bra som helst och hon brukar somna vid 23-tiden på kvällen och vaknar sen vid 3, 4 eller 5 för mat innan hon somnar om igen och sover 3-4 timmar till. Snart hoppas jag att hon kan somna tidigare på kvällarna för jag och Jon får sällan en kväll ensamma. Men rutinerna kommer väl snart :)
 
På dagarna vägrar hon dock sova i sängen. Visst, det kanske skulle gå bra om jag också la mig men jag sover inte på dagarna längre. Nä, Freya sover i ett hörn i soffan och det ÄLSKAR hon. Det är hennes favoritsovplats utan tvekan och där sover hon allra bäst på sin filt och med snuttefilt och napp :)
 
Förresten så har hon blivit en riktig kräkbebis. Hon kräks efter varje måltid och ibland sprutar det bokstavligt talat ur munnen på henne. Det roliga är att hon inte bryr sig alls utan det är bara jag och Jon som blir alldeles upp i varv ;) Häromdagen gick det TRE pyjamaser som jag fick byta inom loppet av en timme, haha.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela