Igångsättningen

Publicerad 2013-10-24 08:58:27 i Freya 0-1 år, Vardagen,

Halloj!
Efterkontrollen igår gick bra. Jag som trodde det var gynundersökningen och allt men det blev bara prat och gå igenom journalen. Barnmorskan frågade om jag ville ha den utskriven och jag tackade ja. "Det här blev ju en hel bok" sa hon när hon hade skrivit ut allting, haha. Ja, jag var ju en "riskpatient" som det stod i var och varannan mening i journalen. Det är fascinerande hur dom verkligen snappat upp ALLT man sagt. Det stod till exempel "mor trött" i en mening och "föräldrarna ledsna över att barn har lågt blodsocker" i en annan. Precis ALLT finns med, till och med en sak jag sa i förbifarten när jag gick förbi en barnmorska i korridoren. Haha, sjukt kul att läsa och jag uppskattar verkligen det.
 
Något jag dock inte tycker är lika roligt är att jag läste vad medicinen hette som jag blev igångsatt med. Cytotec. Detta är en medicin man vill förbjuda för igångsättning eftersom det bland annat är en missfalls- och abortmedicin. Nu i efterhand har jag läst så mycket hemskt om folk som blivit igångsatta med cytotec och blir det en till igångsättning i mitt liv tänker jag vägra det. Nu gick det ju bra för mig och Freya kom ut frisk men i värsta fall hade hon kunnat dö och jag fattar inte hur man ens kan få använda Cytotec vid igångsättning.
 
Uscha....nä, till något postivt. Igårkväll var Freya vaken i princip hela kvällen vilket gjorde att hon däckade när vi la oss vid 23-tiden och sedan sov hon UTAN gnäll fram till klockan 7 imorse. Heeelt underbart med 8 timmars sammanhängande sömn! Nu var ju jag i och för sig tvungen att gå upp och kissa två gånger inatt men det är en helt annan grej. Freya sover i princip alltid väldigt bra men hon har en tendens att somna sent men det gjorde hon inte igår. SKÖNT :)
 
Idag blir det bara myspys här hemma och imorgon blir det nog Ljusdal.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela