Vecka 27

Publicerad 2013-05-17 21:40:58 i Bebis, Graviditeten,

Idag går jag in i vecka 27 och på måndag blir jag 20 bast, det ni! Hade ju i och för sig varit rätt ballt att fortfarande vara tonåring när jag fick barn men 20 känns som en perfekt ålder oavsett vad andra säger ;)
 
Barnets totala längd är nu cirka 34 cm och det väger ungefär 950 gram i början av veckan och 1075 gram vid veckans slut. Huden skyddas och får näring av ett lager fosterfett/vernix. Barnet samlar på sig allt mer underhudsfett men huden är fortfarande för stor i förhållande till barnets kropp. Barnet suger ofta på tummen, och ögonfransarna är fullt utväxta.
 
Jag har en riktigt sprattlig bebis i magen just nu som verkligen övat på att sparka de senaste dagarna. Ibland känns det som att h*n aldrig sover och det är såååå häftigt. Allra roligast är det när Jon också känner sparkarna utanpå magen men bebisen har ju en tendens att bli lugn så fort en hand sätts på magen :) Man kan även se rörelserna utanpå magen om man sitter och tittar och det är hur coolt som helst!
 
Känns helt overkligt att min bebis är över en linjal lång och väger ungefär ett kilo. Storbäsen liksom :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela