Studenten

Publicerad 2013-05-15 15:05:47 i Vardagen,

Snart är det ett år sedan jag tog studenten. Innan var jag skeptisk till att det skulle vara så roligt som alla beskrivit det men det är absolut en av de bästa dagarna i mitt liv. Champagnefrukost hemma hos mig, en gemensam promenad till skolan, en massa fnissande innan man sprang ut på trappen och till sist att åka flak genom köpingen. Det kändes sådär fånigt underbart. Det är mycket som har förändrats på ett år. Studentnatten var första gången jag sov i huset och då jag och Jon officiellt flyttade ihop. Sedan dess har jag gått upp 30 kilo (kunde jag inte gå upp dom under graviditen istället??), varit kärare och lyckligare än någonsin och självklart blivit på smällen. Vem fan kunde ana det för ett år sedan liksom!!??
 
Sommaren 2012 var nog den bästa i hela mitt liv trots skitväder. Jag fick spendera varje dag tillsammans med Jon och vi grillade, åt glass, solade, badade, myste och bara var. Höjdpunkten på hela sommaren var definitivt resan ner till Karlskrona tillsammans med pappa. Så otroligt mysigt och avslappnande var det och det är rätt trist på ett sätt att jag kommer vara höggravid i sommar och inte kunna åka ner. Meeeen, det får bli om något/några år istället :)
 
Idag har jag diskat, skurat ur kylskåpet och rensat en massa mat som blivit för gammal, och sedan tyckte jag att jag förtjänade en fika ;)  Har suttit och tittat på magen i en evighet medans bebis snurrat runt där inne och magen åkt upp och ner :)
 

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela