Helgen

Publicerad 2013-05-19 17:35:02 i Mat och bak, Vardagen,

Halloj!
Vädret är helt underbart och nu känner man verkligen att sommaren är på G. Jon njuter för fulla muggar och det gör väl jag med egentligen trots att det är lite halvjobbigt med värmen....:)
 
I fredags följde jag med in till Ljusdal igen för att umgås med Malle och mamma såklart. Vi satt ute i princip hela dagen och till lunch slängde jag ihop en varsin räkmacka. På kvällen satt jag och Jon bara inne och kollade på Let's dance innan vi gick och la oss.
 
Igår var det inget superväder. Vi åkte in till Ljusdal för att handla allt inför min 20-årsdag imorgon och sen hem och tog en powernap innan det var hockey på tv. Självklart blev det grillning på kvällen :) Kvällen avrundades med Eurovision och jag var upp till halv ett för första gången på jag vet inte hur länge. Haha, ovant för en som alltid lägger sig senast elva ;)
 
Idag har det inte varit ett moln på himlen. Efter frukost tog jag tag i städningen och dammsög och damma i sovrum och vardagsrum plus en snabb dammsugning i hallen och köket. Efter det rann svetten längs låren på mig (haha) och det var bara att fortsätta genom att röja ur lusthuset på gården. Vi drog fram alla utemöbler och nu behövs bara en omgång med högtryckstvätten så är dom kanon sen :)
 
Just nu har vi precis kommit hem från Jons föräldrar där vi blev bjudna på en underbar smörgåstårta. Jag fick även med mig två stycken tårtor hem som ska avnjutas imorgon på min födelsedag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela