Babynest

Publicerad 2013-05-22 13:53:42 i Bebis, Graviditeten,

Just nu känns det helt fantastiskt att vara gravid. Jag kan ligga hur länge som helst och titta på min mage som guppar upp och ner. Bebben har fått en jäkla kraft i ben och armar och det är så häftigt när man varje dag känner mer och mer. Det var inte alls längesen jag bara kände lite fladder som egentligen hade kunnat vara något annat, men nu är det tydliga buffar som även syns utanpå magen alltså :)
 
Det sägs ju att den dygnsrytm som bebisen har i magen kommer den även ha utanför och jag kan bara hoppas på att det stämmer. Det är mest fart om kvällarna men så fort jag och Jon lägger oss vid 23-tiden verkar det som att h*n också lägger sig. Det brukar komma en godnattpuff eller två men jag har hittills aldrig stört mig eller vaknat av sparkar om nätterna. Hoooppas det fortsätter så!
 
Förresten så är jag väldigt sugen på ett babynest, som jag hört ska gå väldigt bra och smidigt att sy själv, OM man kan, vilket jag INTE kan, haha. Nu har inte jag så många läsare men om det är någon där ute som är villig att sy ett fint babynest till mig för en billig peng så vore jag sjuuuukt tacksam! Moster Gunilla kanske? ;)
HÄR finns det i alla fall en beskrivning på hur man gör....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela