Våfflor

Publicerad 2013-03-26 13:17:22 i Mat och bak, Vardagen,

Igår var det som alla säkerligen redan vet våffeldagen, och jag slängde därför ihop en våffelsmet tills Jon kom hem från jobbet. Vi brukar egentligen köra på färdig våffelmix men efter att ha blivit avskräckt av ICA:s så gjorde jag istället en egen smet alltså och det blev såååå bra! :)
 
Våfflor (8-10 stycken)
Ingredienser:
150 g smör
3 dl mjölk
5 dl vetemjöl
2 ägg
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
Lite salt
3 dl iskallt vatten
 
Gör såhär:
Smält smöret och låt det svalna.
Vispa samman mjölk, mjöl, ägg, bakpulver, vaniljsocker och salt till en slät smet.
Vispa sist ner smöret och vatten.
Hetta upp ett våffeljärn och grädda våfflorna gyllenbruna.
Servera med sylt och grädde.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela