Ultraljud och bebiskläder

Publicerad 2013-03-15 18:05:55 i Bebis, Graviditeten, Vardagen,

Hej på er!
Igår var äntligen dagen som vi så länge väntat på - det var dags för ultraljud! Vi begav oss till Gävle tidigt igårmorse, vilket gjorde att vi fick sitta i väntrummet i 45 minuter, haha. Det var otroligt spännande och roligt när barnmorskan sprutade gelé på min mage och började sulla runt med sitt verktyg. DET VAR ETT BARN DÄR INNE!!! Man har liksom inte riktigt förstått det när man inte fått se det på riktigt, men det var verkligen en liten bebis, på ynka 113 gram :) Barnmorskan berättade vart alla delar satt och sa att allt såg jättebra ut, vilket var det viktigaste för oss, ett friskt barn. 
 
Det som kom som en mindre chock var att barnmorskan sköt fram BF-datumet i hela TRE veckor. Först hade jag 1 augusti och nu fick jag 22 augusti. Klart det var lite snopet när jag hade förväntat mig att gå in i vecka 21 idag, men nu blir det bara 18....haha. Ja ja, tre veckor hit eller dit ;)
 
Idag var jag och Malle ner på second hand och kikade och jag hittade hur mycket fina bebiskläder som helst till ett otroligt bra pris. Ser verkligen fram emot att få klä på vårat barn allt fint :)
 
 

Kommentarer

Postat av: Carina Holm

Publicerad 2013-03-16 08:12:18

Sofie kom 3 veckor tidigare än beräknat så det är inte säkert att du får vänta. Bebis kommer när den vill ut :)

Svar: Jaså? Ja, det är sant :) Vi får se när h*n vill komma ut!
Amanda Skog

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela