Fisk i citronpepparsås

Publicerad 2013-03-07 17:51:36 i Mat och bak, Vardagen,

Idag lyxade jag till det litegrann och tog upp torskrygg till lunch. Syrran har lärt mig världens enklaste och godaste fiskrecept och självklart bjussar jag er på det! Naturligtvis är det godare med kokt potatis eller åtminstone riktigt potatismos till men är man lat som mig så funkar faktiskt pulvermos också! ;)
 
Fisk i citronpepparsås
Ingredienser:
Torsk eller någon annan vit fisk
Creme fraiche (till en förpackning torsk skulle jag rekommendera en stor creme fraiche)
Citronpeppar 
Salt
 
Gör såhär:
Tina fisken och hacka den sedan i mindre bitar.
Koka fisken i lättsaltat vatten i ungefär 10 minuter. Häll av vattnet och tillsätt istället creme fraiche.
Salta och häv på citronpeppar och här snackar vi MYCKET citronpeppar, snåla för guds skull inte!
Rör om och låt det bubbla i några minuter.
Ät tillsammans med potatis av något slag.
 

Kommentarer

Postat av: Kristin

Publicerad 2013-03-08 15:20:07

Mmmmums! Det där ska jag testa nån dag :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela