Vecka 33

Publicerad 2013-06-28 14:47:01 i Bebis, Graviditeten,

Hej fredag och hej vecka 33!
Har haft en väldigt förkyld vecka så de senaste dagarna har det varit extra synd om mig ;) Ibland kan jag ju tycka lite synd om Jon som får vara med om mitt växlande humör varje dag. Säger han minsta lilla fel kan jag bli förbannad eller ledsen så jag tror nog att det är fler än jag som längtar tills bebis är här ;)
 
Barnet är nu ungefär 43 cm lång och väger cirka 1,98 kilo i början av veckan och 2,15 kilo vid veckans slut. Kroppen fortsätter att lagra underhudsfett. Fostervattenmängden ökar inte längre utan är konstant. Hjärnan växer snabbt och barnets huvud ökar i storlek. Barnet fortsätter att röra på sig och mamman ska känna rörelser flera gånger varje dag.
 
Nu väntar slutspurten skulle man kunna påstå. Idag jobbar Jon sin sista dag och när han börjar jobba igen efter semestern är det inte alls långt kvar till bebben kommer. Önskar att vi hade kvar vårat första BF-datum som var 1 augusti men vi får snällt vänta till slutet av augusti. Ut läre h*n ju komma i alla fall :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela