Vecka 32

Publicerad 2013-06-21 16:14:28 i Bebis, Graviditeten,

Hej och glad midsommar på er!
Idag går jag in i vecka 32 och imorgon är det precis två månader kvar till BF. Jag skulle dock inte tacka nej om bäsen ville komma ut redan i början av augusti, men det är väl lika bäst att den bakas färdigt först :)
 
Barnets totala längd är nu ungefär 42 cm och det väger cirka 1,79 kg i början av veckan och 1,95 vid veckans slut. Barnets alla fem sinnen fungerar. Barnet sover en stor del av tiden, under de vakna perioderna tränar barnet på att andas, röra sig och öppna och stänga sina ögon. De inre organen fortsätter att mogna och lungorna förbereder sig inför den riktiga andningen.
 
Japp, det går helt enkelt framåt och nu är det inte alls långt kvar tills vi får träffa våran dotter/son. I princip allt som behövs inför ankomsten är inhandlat och det är bara smågrejer som till exempel blöjor som behöver handlas. Har inte kräkts på över en vecka (peppar peppar!) men fötterna är fortfarande som två cementklumpar och att gå en längre sträcka finns inte med på kartan längre, haha.
 
Ultraljudet gick som sagt väldigt bra och älsklingsbebisen ligger mitt på kurvan. På måndag väntar nästa barnmorskebesök och det är alltid kul att få lyssna på lillhjärtat :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela