80 % avklarade

Publicerad 2013-06-27 15:51:19 i Bebis, Graviditeten, Vardagen,

Hej hopp från en sjukling!
Idag har 80 % av graviditeten gått. Jag minns det som igår när 30 % hade gått så visst har det gått fort. Nu börjar jag dock bli jäkligt trött på att känna mig som en elefant dagarna i ända och jag vill verkligen komma i form och gå ner i vikt och det är ju inte det lättaste med en bebis i magen. 
 
Mindre än två månader kvar är det i alla fall och om bara några dagar är vi inne i juli och jag kan säga att "nästa månad blir jag mamma". Hur coolt är inte det? Var ett tag orolig att det skulle bli ett septemberbarn men vi fick veta hos barnmorskan nu i veckan att jag inte får gå längre än till vecka 41+0, och då blir det alltså igångsättning senast 29 augusti, om inte bebisen vill komma ut självmant tidigare, vilket jag såklart hoppas att den vill.
 
För övrigt ser både dagar och nätter likadana ut nu för tiden. Jag brukar kliva upp varannan timme varje natt för att gå på toaletten. Jag sover mer på morgnarna än vad jag gör på nätterna och jag hatar mer och mer och mer att vi inte har en toalett på övervåningen, haha.  
 
Till veckan börjar som sagt Jons semester i alla fall och då jäklar ska vi få någon ordning i barnrummet så det går att flytta in bland annat byrå och spjälsäng. De första månaderna blir det vagga men det är skönt att vi har en spjälsäng färdig också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela