Vecka 18

Publicerad 2013-02-22 15:35:59 i Bebis, Graviditeten,

Idag går jag in i vecka 18 och nu känner jag verkligen hur fort veckorna faktiskt går. Jag tyckte det var alldeles nyligen som jag plussade men det är ju mer än 10 veckor sedan nu. Helst av allt skulle jag ju vilja vara i v 38 eller något ;)
 
Barnet är nu cirka 12,5-14 cm lång och väger ungefär 220 gram. Det är en enormt aktiv period för barnet nu, det sparkar, gör grimaser, slår och vrider sig. Barnets unika fingeravtryck börjar att framträda. 
 
För mamman kan små rörelser i magen börja att kännas i form av kurrande eller som lite lätt fladder. 
 
Jag har fortfarande svårt att känna att någonting finns inuti i min mage, men det är helt normalt och om några veckor känner jag förhoppningsvis någonting tydligt. Nu är det inte alls långt kvar till ultraljud och det ska bli hur spännande som helst. För övrigt mår jag mer eller mindre illa dygnet runt och jag har kräkts dagligen i några veckors tid nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela