Vecka 39

Publicerad 2013-08-09 18:33:42 i Bebis, Graviditeten,

Hej från mig och min bästa vän huvudvärken!
Idag går jag in i vecka 39 och dagen började med ett besök på förlossningen i Hudiksvall igen där jag lämnade in typ två liter kiss, haha. Tillbaka på tisdag för en CTG-kurva och jag överväger nästan att säga att jag mår hur dåligt som helst så kanske dom kan överväga en igångsättning ;)
 
Barnet är nu ungefär 48-50 cm lång och väger cirka 3,2 kg i början av veckan och 3,37 vid veckans slut. Fostervätskan förnyas var tredje timme. Navelsträngen är ungefär lika lång som barnet. 
 
Ja, det är ingen dans på rosor just nu om jag säger så och jag hoppas varje sekund att vattnet ska gå eller att värkarna ska komma igång. Det är sjukt hur mycket man kan längta efter smärta. BRING IT ON liksom!!! Haha. Aja, huvudsaken är ju att bebis mår bra, men det hade ju varit trevligt om jag också fick göra det...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Agnes

Publicerad 2013-08-11 22:08:42

Gud vad spännande :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela