Vecka 38

Publicerad 2013-08-02 14:38:36 i Bebis, Graviditeten,

Idag går jag in i vecka 38 vilket betyder att jag nu gått 37 fulla veckor och bebisen sägs nu vara färdigbakad :)
 
Barnets totala längd är nu cirka 48 cm och det väger ungefär 3 kg i början av veckan och 3,17 kg vid veckans slut. Graviditeten beräknas nu som fullgången. Barnet ökar snabbt i vikt. Alla inre organ är färdigbildade. Får mamman värkar i denna vecka förhindrar man inte förlossningen från att komma igång.
 
Ja, nu är veckan här som jag så länge väntat på. Min lilla bebis beräknas nu vara "klar" och nu kan h*n komma när som helst. Trodde nästan igårkväll att det var dags eftersom jag hade väldigt onda sammandragningar plus ont i ryggen. Förväntade mig att vakna inatt med värkar men tji fick jag ;) Imorse hade smärtan gett med sig så det var väl kanske falskt alarm då...
 
För övrigt är det mesta tungt just nu. Det är jobbigt att klä på sig, jobbigt att stå, gå och sitta och att hitta en skön position när man sover är omöjligt. Magen är i vägen hela tiden och den är ju så tuuuuung. Nu väntar vi bara på att det ska vara dags och det vore ju faktiskt lämpligt i helgen när Jon är hemma och allt ;)
 
 

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2013-08-02 18:41:09

+ att det är bättre mat på sjukhuset på helgerna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela