Freya

Publicerad 2013-08-29 16:26:49 i Freya 0-1 år, Vardagen,

Hej!
Idag är det två veckor sedan jag fick min första dos av den blandning som skulle starta förlossningen. Jag tänkte jag skulle skriva en förlossningsberättelse någon dag för även om jag inte har speciellt många läsare så är det ju kul att själv kunna gå tillbaka och läsa om hur jag upplevde det hela. Men som sagt, det får bli en annan dag :)
 
Imorgon blir Freya två veckor och jag kan fortfarande inte greppa det faktum att hon faktiskt är min dotter. Dagarna kretsar kring henne och ingenting annat spelar liksom någon roll. Det är så häftigt att varje dag se henne, följa henne och vara med henne. Jag ser fram emot att se utvecklingen de kommande månaderna för jag tycker det hänt en massa på bara dessa två veckor. 
 
Freya är fantastisk, lika som hennes pappa är. Jag vet inte hur jag hade klarat mig om inte Jon varit hemma dessa två veckor. Att komma in i sovrummet och se hur Freya sover på hans bröst samtidigt som han själv snarkar så väggarna skallrar, DET är lycka. Att han erbjuder sig att byta blöja eller mata henne på natten så att jag kan få sova vidare, ja jäklar vilken tur jag haft som hittat bästa pappan :)
 
På måndag kommer jag dock att släppa iväg Jon till jobbet igen och just nu känns det faktiskt okej. Vi har kommit in i rutiner, jag lär känna Freya mer och mer för varje dag som går och jag har ofantligt mycket folk runt omkring mig som vill träffa mig och min dotter, så ensam blir jag nog knappast ;)
 
 

Kommentarer

Postat av: Carina Holm

Publicerad 2013-08-30 09:08:13

Jag och Sofie kommer jättegärna och hälsar på någon dag... bara vi blir friska från denna eländiga förkylning. Kram på Er :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-30 19:36:31

hon är så söt amanda! du och jon kommer att vara fantastiskt duktiga föräldrar! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela