Vecka 21 och SPARKAR!

Publicerad 2013-04-05 15:21:22 i Bebis, Graviditeten,

Nu går det minsann undan och den här veckan har ju gått i en jäkla fart eftersom det var långhelg förra helgen. Idag går jag in i vecka 21 och igår fick jag äntligen känna på dom första rörelserna i magen. SOM JAG HAR LÄNGTAT! Jag låg i soffan när jag kände hur någonting knuffade i magen och nu längtar jag bara efter mer mer mer :)
 
Bebisen växer verkligen fort nu och är cirka 16 cm lång mellan huvud och stjärt, och väger runt 420 gram. Det rör sig väldigt fritt i fostervätskan och sparkarna kan kännas långt upp i magen och ända ner vid blygdbenet. Barnets första avföring bildas i tarmen och sinnesorganen utvecklas i rask takt samtidigt som smaklökarna på tungan är färdiga.
 
Förutom illamående, kräkningar, anfåddhet, sura uppstötningar och halsbränna har jag ändå känt mig relativt pigg de senaste dagarna och nu blev det ju betydligt roligare också när jag har börjat känna barnet. Nu får gärna tiden gå lite snabbare...:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela