Graviditeten just nu

Publicerad 2013-04-24 14:53:59 i Bebis, Graviditeten,

Hej hopp!
Idag är min mage stenhård. Jag som alltid varit en tjockis med en mjuk och gosig mage (haha) är lite fascinerad över hur den kan ändra sig så fort. Imorse ställde jag mig på vågen och insåg att jag vägde 3 hg mindre än vad jag gjorde hos barnmorskan vecka 9. Jag har alltså inte gått upp ett enda kilo på 14 veckor, och det känns såååå bra. Jag vill dock inte tänka på hur det hade varit ifall jag inte hade kräkts så mycket som jag gör. Tyvärr håller jag ju inte den "nyttiga linjen" så jag hade nog kunnat gå ner ännu mer än vad jag gjort. Jag är dock nöjd ändå och man ska ju inte gå ner en massa i vikt heller när man är preggo :)
 
På fredag går jag in i vecka 24 och därför tänkte jag imorgon ringa till barnmorskan och boka in en ny tid. Ska bli spännande att få lyssna på bebisens hjärtljud och även kolla så att allting ser bra ut med mig. Ska även höra om hon har något tips mot mitt illamående och kräkningar. Just nu känns det som att jag kommer att behöva kräkas resten av graviditeten men jag hoppas på att det plötsligt kommer en dag då det slutar...
 
Idag har jag googlat omkring efter bebiskläder och det finns ju ofantligt mycket fint. Trots att det är svårt ska jag ändå försöka köpa så lite som möjligt innan h*n kommer. Vi har ju redan en del och behöver egentligen bara några mjukisbyxor, pyjamas, strumpor, mössa och någon till body. Förhoppningsvis hittar jag en del hos syrran efter Isabelle :) Sen hoppas jag på många presenter ;) ;) ;)
 
Nä, nu ska jag och bebis duscha och vänta på att världens bästa pappa ska komma hem! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela