Graviditeten halvvägs

Publicerad 2013-04-03 14:53:14 i Bebis, Graviditeten,

Jahapp, nu var det ett tag sedan jag skrev om hur det går att vara gravid. Jag är som sagt halvvägs nu, eller ja, imorgon har det gått precis 50 % enligt min kära mobilapp. Ännu har jag inte känt några tydliga sparkar trots att jag ibland inbillar mig att det är barnet som rör sig där inne. Varje gång jag känner något bubbel i magen stannar jag upp för att kunna känna efter, men då slutar det ju såklart, haha. Men ja, det är svårt att veta, så jag säger fortfarande att jag inte känt något ännu. Men det blir väl snart förhoppningsvis :)
 
Jag mår fortfarande inte helt hundra trots att jag inte vanligtvis kräks dagligen nu. Ibland kan jag ha en, eller till och med två dagar utan spyor, men det är sällan mer än så och dessa dagar mår jag ju ändå illa trots att det inte kommer upp något. Det är inte morgnarna som är värst som det brukar vara för gravida utan det är när jag lägger mig på kvällarna. Då kan jag bli så pass illamående att jag måste springa ner och kräkas upp vad som känns som hela dagens matintag. Efter att jag lagt mig igen brukar jag få världens magknip och då är det bara att springa ner på toaletten igen. Ja, det är inte så jäkla lätt alla dagar alltså....
 
För övrigt känns det verkligen att det går framåt nu. Tänk er själva att HÄLFTEN har gått. Det är maj om bara en månad och då kan man ju nästan säga att sommaren är här och JAG SKA JU HA BARN I SOMMAR!!?? Är övertygad om att resten av tiden kommer gå i en himla fart, men inte mig emot ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela