20 år hit och dit

Publicerad 2013-04-19 14:59:12 i Vardagen,

God dag!
Om en månad blir även jag 20. För några år sedan såg jag säkert fram emot det men eftersom jag inte får dricka alkohol nu när jag är gravid och inte heller har något större intresse av alkohol när jag inte är gravid så är det väl inte så mycket att hänga i julgranen, det här med att fylla 20 år. Snart kommer åldersnojjan som ett brev på posten ;)
 
Det är för övrigt 20 år sedan Jon fyllde 20, haha. Ibland kan jag inte låta bli att tänka och jämföra för trots att jag inte ser honom som speciellt mycket äldre än mig så märks det oootroligt väl vissa gånger. Ibland kan han komma på sig själv med att sitta och prata om tv-serier som gick när jag inte ens var född och allt för många gånger förstår jag inte ett dugg av vad han pratar om. Om 20 år fyller han 60, jag blir 40 och vårat älskade barn 20. Snacka om att vi lyckades tajma in detta ;)
 
För övrigt önskar jag mig en bil i 20 års-present så ni som får tillbaka en massa på skatten kan väl slå ihop dessa summor och köpa en bil till mig. Ok!? Det behöver inte vara en värsting, men den ska vara någorlunda fräsch och det viktigaste - man ska få plats med en barnvagn i den. Tack på förhand! ;)
 
Nä, skämt å sido, snart är det maj och nu är det faktiskt dags att börja ta tag i saker och ting. En barnvagn ska beställas, väggar ska målas, golv ska läggas och andra småprylar införskaffas. Snart är det sommar och vi kommer att ha en liten bäs hos oss :)
 
 
Tiden läker inga sår och det som inte dödar stärker inte heller
Och så länge man landar på sina fötter klarar man sig inte
Och det finns inga kläder som tål det dåliga väder du och jag haft så länge nu
Och det känns som om jag har ett litet privat jävla moln över mig
Som följer mig vart jag än går.
Och jag älskar dig men fan vad vi håller på

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela