Det där med sömn

Publicerad 2014-05-07 19:20:59 i Freya 0-1 år, Vardagen,

Jag googlar kors och tvärs på hur mycket sömn en bebis i Freyas ålder behöver men överallt påstås det bara att Freya sover för lite, men vad är för lite? Är hon pigg och glad kan det väl inte vara för lite? Jag får höra med BVC när vi ska dit nästa gång för vissa dagar sover hon knappt alls. 
 
Som idag till exempel....först var det välling klockan 12 och 5 inatt och sedan klev vi upp halv 7. På förmiddagen sov hon 30 minuter och på eftermiddagen 45 minuter och sen ingenting mer innan läggdags. 1 timme och en kvart på hela dagen alltså. Och "rekommendationen" är 3 timmar på dagen och 11 timmar på natten. Haha, knappast...det var längesen det.
 
Jaja, skitsamma. Jag är nyduschad och trött som vanligt. Ikväll är det dock Welcome to Sweden så jag måste orka vara uppe till halv 10. Imorgon åker Jon......det är lite ångest, på riktigt alltså.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela