Ont i magen

Publicerad 2013-09-05 17:33:46 i Freya 0-1 år, Vardagen,

Hej!
Nu ska vi se om jag hinner få ihop ett helt inlägg innan Freya vaknar. De senaste dagarna har lilla prinsessan börjat få ont i magen och jag misstänker kolik. Efter ett besök på BVC igår konstaterades det att hon verkade väldigt gasig i magen så nu har vi införskaffat magdroppar som förhoppningsvis ska hjälpa lilla stumpan att få ut all luft. Det är så hemskt att se och höra henne gallskrika utan att kunna göra något. Den senaste veckan har vi inte sovit många timmar alls om nätterna eftersom Freya kräver att man vankar runt och vaggar henne och hon vägrar somna ensam utan måste ligga PÅ mig eller Jon. Jag hoppas verkligen det ger med sig för jag tycker framför allt synd om Jon som måste jobba med 2-3 timmars sömn i bagaget. Huga...
 
Idag har det dock varit en bra dag hittills och Freya har varit glad större delen av dagen. På förmiddagen kom Nathalie och lilla Betty och dom låg där så sött på filten :) Efter dom åkt kom mamma hit och ja, det är skönt med avlastning. All cred till ensamstående, fattar inte hur ni orkar! Jag hann duscha och få i mig något att äta medans Freya både sov och bajsade på mormor, haha. 
 
Nu har Jon precis kommit hem och det gillar vi. Imorgon är det äntligen fredag och förutom en sväng till sjukhuset för min del blir det en lugn fredag :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kristin

Publicerad 2013-09-05 18:46:18

Man är så hjälplös när dom har ont i magen :(
Elsa äter också både magdropparna och Minifom. Mitt tips är att inte fuska med Minifomen, utan kom ihåg att ge före jämt :)

Vi har även Windi pysventil hemma, och har testat den två gånger när hon varit väldigt gasig men inte verkar få ur sig ordentligt, och den har funkat jättebra :) Hoppas lilla magen gör mindre ont snart på Freya :)

Och jag känner igen det där med att bara vilja sova OVANPÅ haha! :) Elsa är lika, iaf på dagarna! Nätterna sover hon sig igenom än så länge *peppar peppar*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela