Vecka 37

Publicerad 2013-07-26 20:47:20 i Bebis, Graviditeten,

Hej!
Har haft en rätt jobbig vecka med två besök hos barnmorskan och lika många besök på förlossningen. Blodtrycket hade höjts rejält igår så vi fick åka in direkt till Hudik och förlossningen och göra olika tester. Det visade sig dock som tur var att bebis mår bra, bättre än vad jag gör helt enkelt ;) Och det är väl faktiskt huvudsaken. Nu hoppas jag på att vi slipper åka in fler vändor till Hudik för det är iiiinte kul att åka bil i denna värme...
 
Idag går jag i alla fall in i vecka 37 och om en vecka säger man att barnet är färdigutvecklat och färdigt att komma ut om det vill det. Jag hoppas verkligen att h*n vill komma ut någon vecka tidigare i alla fall för som sagt så mår jag sisådär och nu vill jag bara att bebis ska vara hääär.
 
Barnets totala längd är nu cirka 47 cm och det väger ungefär 2,79 kg i början av veckan och 2,97 kg vid veckans slut. De allra flesta barn fixerar sig under sista delen av graviditeten, inte ovanligt från vecka 37 Karaktären på fosterrörelserna ändras, dock ej frekvensen. Det är vanligt att mamman känner förvärkar nu. Livmodern blir hård i ungefär 30 sekunder och sedan slappnar den av.
 
Jag minns inte senast jag sov en hel natt. Den senaste tiden har jag lagt mig vid 12-tiden, varit upp och kissat 2-3 gånger innan jag slutligen somnat vid 2-3 tiden och sedan har det blivit några fler kisspauser. Man hinner liksom inte somna på riktigt innan man måste upp igen. Jag vaknar hellre av en skrikande bebis än en skrikande blåsa just nu känns det som ;)
 
Bebben har i alla fall inte fixerat sig, men förhoppningsvis gör den det snart så jag vet att den vill ut :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela