Första inskolningsdagen

Publicerad 2014-10-01 13:58:42 i Freya 1-2 år, Vardagen,

Baaahhhhh....
Åter igen en skitnatt. Kan man våga hoppas på att hon börjar sova bättre nu när hon börjar dagis och får mer stimulans? Äh, jag ska inte hoppas på någonting för man blir ju bara besviken.
 
Freya somnade halv 8 igårkväll, vaknade 11 och höll igång med skrik och grin fram till 1 då hon ÄNTLIGEN somnade om. Jag försökte se det positiva i det hela och förväntade mig lite sovmorgon men KNAPPAST. 04.45 (!!!!!!) var det uppstigning och hon VÄGRADE somna om på hela morgonen.
 
Bestämde mig i alla fall för att trycka i henne nappen och åka in lite tidigare till Ljusdal för att kanske få henne att somna i bilen och ja, hon somnade rätt fort och jag gled runt på Ljusdal som ett fån, haha. Första dagen på inskolningen gick bara bra. Mötte dom stora barnen i hallen när vi kom dit och då blev Freya lite blyg men när dom hade gått ut och det bara var några stycken kvar inne med oss gick det bra och Freya donade på med allt möjligt :) 
 
Efter en timme hoppade vi in i bilen igen, åkte iväg och handlade och drog hemåt. Och vet ni? Hon somnade IGEN. Aaaaaahhh, haha. Hon hann kanske sova i 5-10 minuter i bilen innan jag väckte henne för lunch men hon skulle absolut inte sova efter lunchen. Två timmar senare somnade hon i alla fall efter mycket om och men och nu har jag ÄNTLIGEN fått äta lunch och ta det lugnt. Jag vet att jag borde sova men nä.....
 
Okej, långt inlägg men så är det med det. Får se vad vi hittar på i eftermiddag. Ingenting förmodligen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela