Skitdag

Publicerad 2014-11-20 19:33:07 i Freya 1-2 år, Vardagen,

Vissa dagar är sämre än andra. Idag är en sån dag....
 
Klockan 3 inatt var det en piggelin Freya som började prata på i sitt rum. Hon hade kissat ner sig så hon fick en ny blöja och pyjamas och sedan krypa ner mellan mig och Jon. Klockan 5 somnade hon om......Och då hade inte jag somnat förrän vid 12 heller. Efter att ha varit vaken två timmar mitt i natten är det ju inte så jäkla lätt att somna om själv så jag sov väl några minuter mellan 5 och 6 innan jag knuffade på Jon så han fick kliva upp utan att väcka Freya med klockradion. Sedan låg jag kvar, med en barnfot i ansiktet och en barnkropp över hela armen. Jag hade ONT, var KISSNÖDIG och TRÖTT. 07.20 vaknade fröken Jansson och då var det bara att kliva upp.
 
Som tur var (ja, jag är en heeemsk mor) så var det dagisdag idag så efter att jag skjutsat dit Freya åkte jag och åt frukost innan det blev en sväng till barnmorskan och sen åkte jag och VIIIIILADE. Inte fan kunde jag somna eh men det var skönt att bara få vila i alla fall.
 
Klockan två hämtade jag Freya som sov som en stock på dagis och absolut inte ville vakna. Konstigt hörredu. Hon fick så lov i alla fall och sedan dess har det gnällts och skrikits fram tills nu då hon äntligen somnat....eller vänta, nu fick jag precis gå in igen och ge nappen. En kvart efter hon somnat liksom!? Natten känns ju lovande....
 
Nä, det är kul nästan jämt och ibland måste man få ventilera sig.....ANDAS Amanda, ANDAS....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela