Fitnessfighten Dag 9

Publicerad 2014-03-09 19:18:38 i Träning, Vardagen,

Idag är det dag 9 av Fitnessfighten och vi kämpar på. Tänk att jag nu har tränat i ungefär 9 timmar på 9 dagar. Jag ska vara glad om jag får ihop 9 träningstimmar på ett år annars ;)
 
Hur går det då? Jo, det går bra. I helgen var man förbannat sugen på både pizza och godis och det känns lite som att helgerna inte är helger när man inte får tugga på något. Rätt sjukt egentligen, men så är det väl för dom flesta. Det är roligare att träna på helgerna eftersom man då kan göra det på dagarna. På kvällarna vill man helst krypa ner i soffan bara men det är inte så mycket att göra när det gäller vardagar, man måste ju.
 
Imorgon är en tredjedel gjord så det går ju faktiskt framåt. Maten är rätt trist utan såser och så, men det funkar. Vi gör ganska mycket lika för att slippa anstränga oss och ja, det går det med. Kylen är invarderad med kvarg och keso som man äter till varje mellanmål. Man ska äta var tredje timme från det att man vaknar till att man lägger sig så man slipper ju att gå hungrig.
 
Resultatet såhär långt är bra. Jag har gått ner ungefär 4,5 kilo och Jon ungefär 3. Min förhoppning är att kunna gå ner minst 10 kilo denna månad, helst mer, men man ska inte ha för höga förhoppningar, då blir man bara besviken.
 
Vi kämpar på, men längtar såklart till April ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela