Eget rum

Publicerad 2014-07-18 20:08:41 i Freya 0-1 år, Vardagen,

Halloj. Nu vare längesen igen.
I förrgår bar vi in Freyas säng in till hennes rum. Det var vemodigt men någon gång måste det göras och lika bra att ha det gjort i god tid innan bebben kommer. Första natten tog nattningen 1,5 TIMME!!! Det brukar ta typ 15-30 minuter men nu fick vi kämpa som dårar för att få henne att somna. Halv 9 somnade hon och vaknade sedan klockan 11 då hon fick en flaska vatten och somnade om. Efter det somnade jag och Jon också men vaknade klockan 1 av Freya som skrek. Då fick hon en flaska vatten till. Jag gick och la mig medans Jon satt kvar med henne och tydligen hade han fått suttit där ända fram till 2-tiden, stackarn. Sen då? Jo, sen sov hon till klockan 5 och då var det uppstigning. Gissa vilkens tur det var att kliva upp med henne? Jo, min såklart....
 
Igår gick det ännu sämre. Läggningen gick bättre men hon sov i bara en halvtimme innan hon vaknade och var otröstlig och genomsvettig. Tillslut fick hon komma upp till soffan där hon satt i Jons knä tills hon somnade efter en timme typ. Då bar jag över henne till sängen igen och där sov hon fram till halv 12 innan hon vaknade och det var samma visa igen.....Klockan 1 fick hon komma över till vår säng, fick en flaska välling och somnade på en gång. Sedan sov hon OAVBRUTET fram till halv 7 imorse. Vad hände liksom?
 
Nu har stumpan precis somnat för vi kämpar vidare såklart. Inte den bästa tiden att komma med förändringar på kanske för flera tänder är på G i överkäken också och jag tror att en sprack igenom inatt. Svårt att säga om hon är ledsen på grund av att få sova i nytt rum eller om det är tänderna....eller magen, eller mardrömmar, eller vad som helst. Jobbigt när dom små inte kan prata :(
 
Nu blev detta världens längsta inlägg, och det mesta om sömn såklart....sånt du gillar Malle ;)
 
Håll tummarna för att vi får sova inatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela