Det där med att sova...

Publicerad 2013-09-09 15:49:51 i Freya 0-1 år, Vardagen,

De bra nätterna fortsätter och Freya vaknar bara för att äta innan hon somnar om igen. Skönt! Det är inte alla bebisar som sover fram till 11-tiden på dagen men min lilla Freyis kan hon :) Hon vet väl att hon har en sömntuta till mamma ;)
 
Annars tycker jag att hon börjat vara lite mer vaken om dagarna och framför allt mer "med". Ögonen går fortfarande i kors ibland men inte lika ofta och hon börjar fixera blicken mer och mer vilket är superkul. Man märker även varje dag hur mycket starkare i nacken hon blir. Freya älskar att ligga på mage på mitt och Jons bröst och höja huvudet och kika runt. Jag känner mig som världens stoltaste mamma över varje framsteg ;)
 
Men ja, hon är en bebis och bebisar sover. Ibland känns det inte som att hon gör annat, haha. Igår sov hon hela dagen och vaknade bara upp för mat och på kvällen var man ju övertygad om att hon skulle vara vaken hela natten men nej, hon sov hela natten också. Visst är det skönt att hon sover men ibland vill man ju nästan väcka henne för att gosa ;)
 
Idag har världens bästa mormor varit här och myst lite. Freya somnade dock i vagnen men då fick ju vi äta lunch i fred istället och det uppskattas ju alltid :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela