5 veckor

Publicerad 2013-09-20 16:22:07 i Freya 0-1 år, Vardagen,

Jag kan inte sluta förundras över hur mycket man kan älska någon. Freya har funnits hos oss i fem veckor nu och jag älskar henne bara mer och mer för varje dag som går. Hon är fantastisk, underbar och världens finaste lilla flicka. Tänk att jag är mamma till henne och att hon är min dotter. Detta trodde man inte för två år sedan...:)
 
Varje dag får man se nya framsteg hos Freya. Hon rör sig mer, fokuserar mer med blicken och försöker följa en med ögonen. Hon vill gärna titta sig omkring med sina stora, fina ögon och hon börjar få in mer rutiner vilket är skönt för hennes föräldrar om inte annat.

Sedan vi kom hem från BB har Freya legat mellan mig och Jon på nätterna. Vi har egentligen helt enkelt inte orkat engagera oss i att försöka få henne att sova själv i sin vagga eftersom hon de första veckorna gallskrek så fort hon inte fick vara uppe i famnen. Den sista tiden har det dock gått bra att få henne att sova i vagnen och soffan själv på dagarna så igår gjorde vi ett riktigt försök att få henne att sova i vaggan. Hur det gick? Alldeles utmärkt. Hon somnade klockan 23 igårkväll i, sov fram till 3 då hon ville ha mat och somnade sedan om i vaggan där hon sov fram till halv 8 imorse. Duktiga tjejen! <3
 
Idag är det fredag vilket betyder fredagsmyyyys. Eftersom det är idol på tv ikväll kommer jag nog dock att få fredagsmysa själv ;) Haha.
 
 

Kommentarer

Postat av: Carina Holm

Publicerad 2013-09-23 09:30:36

Lilla lilla pluttefian. Jag tar med mig Sofie någon dag och gosar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela