Natten

Publicerad 2013-11-27 14:18:50 i Freya 0-1 år, Vardagen,

Hej!
Det är farligt att skriva här att Freya sover bra för inatt var en riktig skitnatt, haha....kanske för att hon somnade redan klockan åtta? Eller ja, skitnatt och skitnatt, så illa var det väl inte för det finns ju dom som har det riktigt uselt varje natt med måååånga uppvak. Vi har ju haft turen de senaste veckorna att Freya sover igenom hela nätterna.
 
Inatt började hon dock gnälla redan vid halv 12. Inget skrik utan mest gnäll och jag gav henne nappen flera gånger i timmen fram till klockan 3 då jag tillslut gav upp och tog henne till våran säng för att ge henne mat. Trodde hon skulle sova bättre efter maten men nä, hon fortsatte gnälla och spotta ut nappen för att få uppmärksamhet (haha) ända fram till klockan 8 då hon ville ha käk igen. Fick henne att somna om en sväng till efter det men då klev jag upp för att få vara ensam en stund. Gick dock in vid 9 igen för att hämta kläder och då ligger hon klarvaken i sängen och sprattlar....och bajsar. Haha.
 
Idag har vi i alla fall haft besök av Matilda och det var supertrevligt eftersom det var lääääängesen vi träffades. Freya var jätteglad så länge hon var här men blev sur igen så fort hon blev ensam med mamma sin ;) Har fått vankat och vaggat henne till sömns idag innan jag kunnat lägga ner henne i soffan och förut har hon ju VÄGRAT somna i famnen utan vill somna direkt i soffan/sängen. "Det är en fas....." Ja, det höppes vi på.
 
Nu sover hon i alla fall och jag hoppas på att hon fortsätter med det i ett par timmar så hon orkar vara uppe lite ikväll. Jon måste ju också få träffa henne lite tycker jag :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela