Vecka 26

Publicerad 2013-05-12 19:19:24 i Bebis, Graviditeten,

Hej hopp!
I fredags gick jag som vanligt in i en ny vecka, denna gång 26. Tiden går och det börjar bli dags att planera allting nu. Säng, vagn, bilstol, osv osv osv. Det ska bli helt underbart att få bädda vaggan till lilla bebisen och ha den stående bredvid sängen :)
 
Barnet är nu cirka 23 cm lång mellan huvud och stjärt och väger ungefär 810 gram i början av veckan och 930 vid veckans slut. Barnet kan andas in och ut och tränar sig genom att fylla lungorna med fostervatten. Ögonen är färdigbildade. Barnet reagerar med högre puls när det hör ljud och det börjar även reagera på beröring runt denna vecka.
 
Illamåendet och kräkningarna har blivit betydligt bättre nu. Jag får vara utan dom i några dagar och sedan kräks jag i två-tre dagar innan det blir uppehåll igen. Helt okej om ni frågar mig, eftersom det är en STOR förbättring. Händerna och fingrarna har börjat svullna känns det som och för mig som redan är en knubbis är det väl kanske inte allt för roligt. Jag mjölkar fortfarande på nätterna och att vara utan sport-BH i natt var ett STORT misstag, haha. Magen växer och bebben sparkar allt mer och hårdare, och nu har även Jon äääntligen fått känna på lite sparkar :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela