Vecka 31

Publicerad 2013-06-14 11:56:18 i Bebis, Graviditeten,

Freeeeeedag, och idag går jag in i vecka 31.
 
Barnets totala längd är nu cirka 40 cm och det väger ca 1,6 kilo i början av veckan och 1,76 vid veckans slut. Barnet behöver nu i princip bara gå upp i vikt. Alla organ är snart färdigutvecklade, lungorna är det organ som blir färdigt sist. Barnet har ofta ögonen öppna när det är vaket och aktivt och blundar när det är passivt och sover.
 
Våran bäs blir verkligen större och större nu och det känns så häftigt att veta att h*n är ungefär 40 hela centimeter lång. Det behövs liksom inte mer än 10 cm till så är h*n peeeerfekt :) Nästa lördag är det precis två månader kvar till BF, men jag tror fortfarande på att jag kommer att föda tidigare. Gå mot normen liksom ;)
 
På tisdag börjar föräldragruppen för mig och Jon och vi får se om det är något att hänga i julgranen. På onsdag ska vi till Hudik för att titta till bebisen på ultraljud och förhoppningsvis växer den som den ska. Måndagen därefter har jag nästa tid hos barnmorskan och efter det lär det bli tätare besök. Nu händer det alltså något hela tiden och det är sååå spännande :)
 
VI LÄNGTAR EFTER DIG! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela