Föräldragrupp och ultraljud

Publicerad 2013-06-19 23:57:51 i Bebis, Graviditeten, Vardagen,

God kväll!
Har redan gjort ett försök att somna men det var som vanligt helt omöjligt så jag gav upp och tänkte slänga iväg ett blogginlägg istället medans Jon ligger i rummet bredvid och snarkar och Chilla ligger på golvet här nedanför och sover. Det är bara jag och bebis som är vaken....bråååkooonge.
 
Igår var jag och Jon på föräldragrupp för första gången. Det var rätt kul att se fler som skulle ha barn ungefär samtidigt som oss och fakta är alltid bra att ha med sig. Idag var det en ännu mer spännande dag eftersom det var dags för TUL (tillväxtultraljud) i Hudik. Allting såg helt kanon ut och jag är glad att bebisen ligger precis på kurvan. 1770 gram beräknades den väga idag och det var 40 gram mer än vad den "ska" väga just nu, så helt perfekt alltså. Som jag trott ett tag låg även huvudet nedåt och då är det ju inte så konstigt att jag känner sparkarna så högt upp hela tiden. På lördag är det bara två månader kvar...
 
Efter ultraljudet tog vi en sväng på stan och införskaffade skor till Jon och så var vi på bolaget och handlade inför helgen. Fanns betydligt mer alkoholfritt i Hudik än i Ljusdal så jag köpte två flaskor rosé :) Har även hämtat ut två gratis babyboxar idag, gratis är gott!
 
Nä, nu ska jag kissa för 26:e gången idag och sedan krypa ner bredvid min fina pojk...
 
 

Kommentarer

Postat av: Kristin

Publicerad 2013-06-22 19:40:27

Hur får man tag i gratisboxarna? :) Beställer man n

Svar: Du fyller i uppgifter på deras hemsidor först, sen får du mail som du skriver ut och lämnar fram när du hämtar ut dom :) http://www.babybox.se/bestall.aspx?gclid=CKXG5MK0-rcCFeR3cAodP0MAtw och http://www.kronansdroghandel.se/Radgivning/barnklubb/Bestall-babypaket/
Amanda Skog

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-06-22 19:41:27

Mäh dumma telefon.. Beställer man någonstans innan eller är det bara att hämta ut? :)

Postat av: Kristin

Publicerad 2013-06-24 23:05:53

Åh tack! Nu ska jag också hämta ut gratisboxar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela