Vecka 36

Publicerad 2013-07-19 17:46:54 i Bebis, Graviditeten,

Jag är en usel bloggerska, men jag håller åtminstone i mina fredagsinlägg, trots att det inte kommer bli så många fler såna heller :) Idag går jag in i vecka 36 och på måndag är det precis en månad kvar till BF, spännande! Det mesta är fixat och klart, och det är väl egentligen bara blöjor som behöver införskaffas, men huuuuga vilka priser det är alltså....På måndag får vi i alla fall se om lillkorven har fixerat sig, hoppas! :)
 
Vecka 36 som sagt...
Barnet är nu cirka 46 cm lång och väger ungefär 2,59 kg i början av veckan och 2,76 vid veckans slut. Barnet lagrar upp fett inför livet utanför livmodern. Fosterrörelserna kan byta karaktär till mer buffande knuffar. För mamman kan de sista veckorna kännas tunga och långsamma.
 
Ja, jag går runt som en zombie dagarna i ända och påsarna under ögonen räcker snart ner till fötterna på mig. Nätterna är rent ut sagt hemska nu och det händer att jag är uppe och kissar VARJE timme. För några dagar sedan var jag upp på toaletten 12, 1, 2, 3, 5, 6 och till sist kockan 9. Jag vaknar även av den där jävla halsbrännan varje natt och håller på att kräkas. Appråpå kräkas så gör jag ju det fortfarande också, två gånger hittills den här veckan och då har vi ju helgen kvar också. BLÄ.
 
Men men, nu är det som sagt inte långt kvar alls och jag läääängtar...
 
 

Kommentarer

Postat av: Vilhelmina

Publicerad 2013-07-20 10:08:47

Gå med i alla möjliga klubbar på nätet så får du rabatter på blöjor (fast det järn du säkert redan koll på!). Och har ni medmerakort så har ni 20% på Pampers och Hipp på Coop :)

Spännande att se när lilla bebis tittar ut! Jag är såååå nyfiken. Lycka till <3

Postat av: LILITH - Boktokig mamma med borderline

Publicerad 2013-07-20 10:13:05

Trots att det var så länge sen (7 år) minns jag fortfarande de där sista veckorna. Det var tortyr.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela