Vecka 35

Publicerad 2013-07-12 17:25:00 i Bebis, Graviditeten,

Hej och hå....då går vi in i vecka 35 och idag är det sex veckor kvar till beräknat förlossningsdatum. Men som sagt, lite tidigare tror och hoppas jag på att h*n vill komma ;)
 
Barnet är nu cirka 45 cm lång och väger ungefär 2,38 kg i början av veckan och 2,56 kg vid veckans slut. Det centrala nervsystemet är snart helt klart och matsmältningsapparaten är nästan färdigutvecklad. Barnet fortsätter att lägga på sig vikt och fyller nu ut nästan hela livmodern. Det har inte mycket utrymme att röra på sig längre.
 
Ja, vad ska jag säga....det börjar bli tungt nu, riktigt tungt. Sammandragningarna kommer så fort jag rör på mig och idag har jag haft otroligt jobbiga förvärkar. Bebisen bökar omkring där inne som en galning och det är inte alltid så skönt kan jag be att få tala om. Man känner verkligen att magen är full....
 
Tiden går i alla fall och nu är det inte alls många veckor kvar tills vårat barn tittar ut :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela