Vecka 34

Publicerad 2013-07-05 16:07:42 i Bebis, Graviditeten,

Hej!
Nu när Jon har semester blandar man lätt ihop dagarna. Jag vet dock att idag är det fredag, vilket såklart betyder en ny graviditetsvecka – denna gång 34. Jäklar vad tiden går fort alltså. Nu har jag till och med börjat tvätta upp lite barnkläder som sedan ska packas ner i en byrå och i bebisens BB-väska. Känner jag mig själv rätt kommer jag nog att packa aaaalldeeles för mycket...

Barnets totala längd är nu cirka 44 cm och det väger ungefär 2,18 kilo i början av veckan och 2,35 vid veckans slut. Nu kan barnet själv bekämpa lätta infektioner med sitt immunförsvar. Utrymmet minskar för varje dag och barnets rörelser blir större och långsammare. Den här veckan lägger sig en del barn tillrätta. En del fixerar redan huvudet i bäckeningången. Det kan slita och dra i bäckenet och nedåt ljumskarna.

Ja, nog känner man att det börjar bli allt trängre för bebisen att röra sig. Nu är det inte lika mycket sparkar utan man känner mer hur h*n sträcker ut sig och donar på där inne. Det är fortfarande fascinerande att sitta och titta på hur magen guppar hit och dit och upp och ner. Igår låg Jon med huvudet på magen och fick sig några kickar i skallen, haha. Vi längtar tills du tittar ut nu!!!

Halsbrännan är värre än någonsin och jag har börjat kräkas lite mer än vad jag gjort de senaste veckorna så någon tipptopp-graviditet har jag ju inte. Men vad hade jag förväntat mig? Jag är ju inte tjejen med tur ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela