Vecka 17

Publicerad 2013-02-18 15:29:42 i Bebis, Graviditeten,

Ja, i fredags gick jag som sagt in i vecka 17 och nu är det inte långt kvar alls tills hälften har gått :)
 
Bebisen är nu runt 11-12 cm lång och väger ungefär 150 gram. Huvudet är ännu lite stort, men det börjar se mer proportionerligt ut. Ögonen är fortfarande slutna men de har blivit större och ögonfransar och ögonbryn har blivit längre. Underhudsfett börjar lagras, det hjälper till att hålla värmen samt ger energi. På huvudet växer mer och mer hår, och alla fingrar och tår har nu fått små naglar. Barnet blir medveten om ljud utifrån och kan reagera på dom :)
 
När det gäller mig finns det inte så mycket att skriva, eftersom ni redan vet vid det här laget hur jag mår. Hoppas verkligen att det blir bättre snart, annars får det bli till att ringa till barnmorskan. Håll era tummar för sjutton!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela