Vecka 16

Publicerad 2013-02-08 11:16:03 i Bebis, Graviditeten,

God morgon!
Låg i sängen ända fram till halv 11 idag så ikväll booorde jag ju kunna hålla mig vaken fram till 22 åtminstone ;)
 
Idag går jag in i vecka 16. Tänk att det bara är en månad kvar till hälften har gått! Och en månad till ultraljud är det också, spännande! Våran lilla bebis är nu cirka 10-11 cm lång och väger ungefär 100 g, den är i full gång med att rulla runt, sparka och göra volter men ännu är det svårt att känna dessa rörelser på grund av att fostervattnet fungerar som en ljud- och rörelsedämpare. Bebisen kan nu svälja och suga på tummen :)
 
Hade jag varit omföderska hade det inte varit omöjligt att känna ett litet fladder denna vecka men eftersom det är mitt första barn dröjer det oftast några veckor till innan jag kan känna sparkarna. LÄNGTAR!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela