Matpremiär

Publicerad 2013-12-09 21:04:23 i Freya 0-1 år, Vardagen,

Tjo.
Igår vaknade Freya strax efter att jag hade somnat och ni vet ju hur konstig man blir när man bara sovit en liten stund och sen måste upp. Därför var Jon, som inte ännu hade lagt sig, snäll och tog matningen och blev därför uppe till närmre 1, stackaren. Jag låg och halvslumrade bredvid medans han matade och nattade Freya och var glad över att åtminstone få ligga bredvid. Tack säger vi för det :)
 
I helgen tjuvstartade vi lite med puré till Freya, vilket var kul. Potatis/morots-purén var kanske ingen höjdare men när hon idag både fick gröt och plommonpuré (för att dumma magen skulle komma igång) öppnade hon munnen glatt och käkade. Tillslut var jag tvungen att stoppa eftersom jag vill vänja hennes mage försiktigt med mat. Gissa vem som blev sur när skeden försvann ;)
 
Nu har Freya sovit i ett par timmar och jag och Jon har bara degat i soffan. Det ser ut som att vi bara blir hemma imorgon också, men på onsdag blir det nog en tripp in till Ljusdal.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela