Äggvita

Publicerad 2013-08-08 17:21:51 i Bebis, Graviditeten, Vardagen,

Idag har 95 % av graviditeten gått och om exakt två veckor har jag BF....ska jag behöva gå så länge??
 
Igår spenderade jag och Jon två timmar på förlossningen. Först blev det CTG-kurva som vanligt och bebisens hjärta slog så fint så. Efter det ännu ett ultraljud och som tur är har bebben växt på sig litegrann nu och är bara drygt 8 % mindre än vad h*n ska vara, beräknades väga ungefär 2800 gram nu och för mig gör det absolut ingenting ifall det blir en liten bebis ;) Plutten har dock inte behagat fixerat sig men det gör tydligen inte så mycket. Efter ultraljudet som även det såg bra ut tog dom ytterligare två rör blod från mig och så urinprov såklart. 
 
Och det dåliga med mig är alltså mitt kiss, eller ja, njurarna vill inte riktigt fungera som dom ska utan läcker äggvita. Det går tydligen inte att ha mer äggvita i urinen än vad jag har just nu och det känns ju sådär. Slapp dock att bli inlagd igår men fick med mig en stor dunk som jag nu kissat i i ungefär 21 timmar - 3 timmar kvar! Så jag måste till Hudik imorgon igen, och sen tillbaka på kontroll på tisdag...blä.
 
Huvudvärken hänger med hela tiden också och jag är trött, svullen och less. Vill så gärna kunna njuta av graviditeten men hur ska det vara möjligt när man mår såhär!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela