Vecka 24

Publicerad 2013-04-27 13:25:26 i Bebis, Graviditeten,

Igår gick jag in i vecka 24 och det är som sagt alltid spännande att gå in i en ny vecka! :)
 
Barnet är nu cirka 21 cm lång mellan huvud och stjärt (ca 30 cm allt som allt!) och väger ungefär 565 gram i början av veckan och 665 gram vid veckans slut. De vita blodkropparna har börjat bildas, dessa är till för att hjälpa barnet att bekämpa infektioner. Luftvägarna formas och lungorna fortsätter att utvecklas. Balansorganet i innerörat har utvecklats. Skulle barnet födas nu finns det en liten chans att det skulle klara av ett liv utanför livmodern men oftast är lungorna inte tillräckligt utvecklade.
 
Jag har inte känt någon större skillnad om jag jämför med förra veckan utan nu väntar bara jag och Jon på att man ska känna bebis sparka utanpå magen också. Det är ju lite orättvist att det bara är jag som känner ;)
 
 

Kommentarer

Postat av: Kristin

Publicerad 2013-04-27 14:13:15

Det är så häftigt när pappan får känna rejäla sparkar och buffar också :) Min moderkaka ligger i framvägg så det är inte så ofta Johan kan känna nåt för den ligger liksom lite i vägen, men några gånger har det blivit iaf :) Fuskigt att jag får känna bebisen hela dagarna och inte han :)

Svar: Ja, jag förstår det! :) Jon börjar bli skapligt avundsjuk vid det här laget så det är bara att hoppas på att bebis sparkar lite hårdare snart ;)
Amanda Skog

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amanda Skog

Jag heter Amanda, är 21 år och bor tillsammans med min sambo Jon och våran dotter Freya som kom till världen 16/8-13. Just nu väntar vi på lillebror/lillasyster i december-14. Följ vår vardag!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela